Telefonie in de cloud
Hosted telefonie, telefonie uit de cloud, VoIP en Hosted Voice zijn allemaal termen voor dé trend in telecomland. De essentie: zakelijke telefoniefunctionaliteiten voor een vast bedrag per maand per werkplek en zonder investering in een eigen telefooncentrale.
Wanneer is het interessant?
Telefonie in de cloud kan interessant zijn, wanneer uw bestaande telefooncentrale aan vervanging toe is of wanneer u moet investeren om nieuwe functionaliteit te kunnen toevoegen. Voor een vast bedrag per werkplek maakt u gebruik van een hypermoderne telefooncentrale met de nieuwste en meest geavanceerde faciliteiten. Bovendien heeft u geen omkijken naar aanleg en onderhoud, omdat de centrale gesitueerd is op een goed beveiligde locatie buiten uw bedrijf.
Het kan ook helpen uw telefoniekosten te reduceren. In bepaalde situaties kunnen besparingen tot ongeveer 20% op de gesprekskosten worden gerealiseerd. Wordt er veel onderling gebeld tussen medewerkers die thuis of op een andere vestiging werken? Dan is dat met telefonie in de cloud volledige gratis. En door de integratie van spraak en data is er vaak geen aparte voice infrastructuur meer nodig.
Door integratie met mobiele telefoons en desktop applicaties zoals Outlook, webbrowsers en CRM pakketten neemt de flexibiliteit en bereikbaarheid van medewerkers toe.
Vast-mobiel integratie (VaMo)
Vast-mobiel integratie integreert uw mobiele toestel op netwerkniveau met uw (hosted) telefooncentrale. Het mobiele netwerk zorgt er automatisch voor dat elk gesprek via de telefooncentrale wordt afgehandeld. Daarmee is uw mobiele toestel een volwaardig onderdeel geworden van de telefooncentrale. U bent vast en mobiel op één enkel telefoonnummer bereikbaar en u heeft de keuze om via één vast nummer uit te bellen. Collega’s zijn te allen tijde op de hoogte van uw telefoonstatus (in gesprek of beschikbaar).
Wat kunt u verwachten?
Hosted Voice van KNS Automatisering is een dienst waarmee u niet hoeft te investeren, maar wel kunt beschikken over een geavanceerde en professionele telefooncentrale. Deze dienst is gebaseerd op een IP telefooncentrale op het internet, waar u ‘as a service’ gebruik van kunt maken. U betaalt een vast bedrag per medewerker per maand waardoor u niet voor verassingen komt te staan. De investering beperkt zich tot de aanschaf van de benodigde toestellen.
Door het afnemen van aanvullende diensten kunt u de functionaliteit van uw telefooncentrale uitbreiden. Een greep uit de mogelijkheden: doorschakelen, wachtrijen, wachtmuziek, faxservice, voicemail, mobility, Call Center functionaliteit en conference calls. Ook thuiswerkers zijn voortaan thuis bereikbaar via hun vaste zakelijke nummer.
Telefonie oplossingen van KNS Automatisering
KNS Automatisering levert een compleet scala telefonie oplossingen: vast en mobiel, on premise, hosted of uit de cloud. Met onze VaMo (vast-mobiel integratie) oplossingen worden mobiele telefoons onderdeel van uw bedrijfstelefonie omgeving. Daarnaast leveren wij diverse apps voor mobiele telefoons die handige extra functies bieden.
Meer weten?
Wilt u meer weten over de mogelijkheden om slimmer en wellicht goedkoper te telefoneren? Neem dan contact met ons op .