Telefonie in de cloud
Hosted telefonie, telefonie in de cloud, VoIP en Hosted Voice zijn allemaal termen voor dé trend in telecomland. De essentie: zakelijke telefoniefunctionaliteiten voor een vast bedrag per maand per werkplek. En omdat de telefoniecentrale in de cloud draait, hoeft u daarin niet meer zelf te investeren.

Voordelen van telefonie in de cloud
Telefonie in de cloud kan interessant zijn, wanneer uw bestaande telefooncentrale aan vervanging toe is of wanneer u moet investeren om nieuwe functionaliteit te kunnen toevoegen.
Financiële voordelen
- Besparingen tot 20% op gesprekskosten mogelijk.
- Gratis bellen tussen collega’s op verschillende vestigingen en op thuiswerkplekken.
- Geen grote investering vooraf, maar een vast bedrag per werkplek per maand.
- Door de integratie van spraak en data is er meestal geen aparte voice-infrastructuur meer nodig.
Eenvoud en gemak
- Geen omkijken naar aanleg, onderhoud en technisch beheer.
- Eenvoudige integratie met mobiele telefoons en apps zoals Exchange of Microsoft 365 vergroot de flexibiliteit en bereikbaarheid van medewerkers.
- Draait in de cloud, dus is via een internetverbinding overal bereikbaar.
- Altijd up-to-date: uw telefooncentrale in de cloud wordt regelmatig bijgewerkt met de nieuwste, geavanceerde faciliteiten en functies.
De telefonie-oplossingen van KNS Automatisering
KNS Automatisering levert een compleet scala telefonie oplossingen: vast en mobiel of uit de cloud. Daarnaast leveren wij diverse apps voor mobiele telefoons die handige extra functies bieden. Mooie voorbeelden hiervan zijn HIPPER, Webex en Microsoft Teams integratie, oplossingen die wij in combinatie met onze hosted VoIP oplossing leveren.
Wat kunt u verwachten?
Telefonie in de cloud van KNS Automatisering is een dienst waarmee u zonder investeringen kunt beschikken over een geavanceerde en professionele telefooncentrale. U kunt ‘as a service’ gebruik maken van onze telefooncentrale in de cloud en betaalt een vast bedrag per medewerker per maand waardoor u niet voor verassingen komt te staan. Het enige wat hiervoor nodig is, is de aanschaf van de benodigde toestellen of telefonie-apps op uw computers, en een internetverbinding met voldoende bandbreedte.
Omdat deze telefooncentrale volledig software-gebaseerd is, kunt u de functionaliteit hiervan eenvoudig uitbreiden. Een greep uit de mogelijkheden: doorschakelen, wachtrijen, wachtmuziek, faxservice, voicemail, call center functionaliteit en conference calls. Ook thuiswerkers zijn voortaan thuis bereikbaar via hun vaste zakelijke nummer.
Telefonie voor thuiswerkers
VoIP telefonie betekent telefoneren over een netwerkverbinding, dit maakt het mogelijk elk toestel – maar ook een mobiele telefoon en zelfs een laptop – te integreren met de telefooncentrale. Hiermee zijn thuiswerkers gewoon bereikbaar via hun vaste zakelijke nummer, en intern doorverbinden naar collega’s kan vanaf elk aangesloten toestel.
Mobiele telefonie
We bieden de keuze uit diverse Sim Only abonnementen. Met flexibele bel- en internetbundels die precies passen bij het gebruik van de klant. Door te kiezen voor dezelfde abonnementen zit het dataverbruik in een grote pool van waaruit alle collega’s putten. Hierdoor zijn er geen extra kosten als een gebruiker een keer buiten zijn bundel verbruikt. Als u ook een hosted telefooncentrale via KNS Automatisering gebruikt dan kan een integratie worden gemaakt tussen het mobiele toestel en de telefooncentrale: vast-mobiel integratie oftewel VaMo.
Vast-mobiel integratie (VaMo)
Bij een vast-mobiel integratie (VaMo) integreren wij uw mobiele telefoons met onze telefooncentrale in de cloud. Het mobiele netwerk van uw provider zorgt er automatisch voor dat elk gesprek via de telefooncentrale wordt afgehandeld. Met VaMo maakt u gebruik van de functionaliteiten van de hosted telefooncentrale op het mobiele toestel. Op deze manier worden mobiele toestellen onderdeel van de telefooncentrale. U bent vast en mobiel op hetzelfde telefoonnummer bereikbaar en u heeft de keuze om via een vast nummer uit te bellen. Uw collega’s zijn te allen tijde op de hoogte van uw telefoonstatus (in gesprek of beschikbaar).
Meer weten?
Wilt u meer weten over de mogelijkheden om slimmer en wellicht goedkoper te telefoneren? Neem dan contact met ons op.
Klaar om aan de slag te gaan?
Maak een afspraak met Arnout de Jager en ontdek wat KNS Automatisering voor uw organisatie kan betekenen.
