Referentie: FCM Travel Solutions

“Voor ons is KNS Automatisering een betrouwbare lokale IT-partner.”

Remco van Donk, General Manager FCM Travel Solutions Nederland


FCM Travel Solutions is een van 's werelds toonaangevende bedrijven op het gebied van zakenreizen, met vestigingen in Nederland en meer dan 90 landen. Het reismanagementbedrijf combineert wereldwijde aanwezigheid met lokale, flexibele en persoonlijke service en biedt end-to-end oplossingen voor zakenreizen.

De IT-behoefte van FCM Travel

Remco van Donk is General Manager van de Nederlandse vestiging van het wereldwijd opererende Australische bedrijf. Remco van Donk: ‘Met onze ongeveer 30 medewerkers bedienen wij bedrijven die internationaal zaken doen. Bij bijna alles wat we doen, van e-mail tot offertes en boekingen, hebben we IT nodig. Een stabiele IT-omgeving is voor ons dus essentieel om ons werk goed te kunnen doen.’

De samenwerking met KNS Automatisering

FCM Travel werkt al lang samen met KNS Automatisering. Daarbij is de techniek in de loop van de tijd geëvolueerd. Een jaar of 15 geleden werkten de medewerkers van FCM via RDS (Remote Desktop Services), een virtualisatietechniek waarmee gebruikers een interactieve sessie op een externe computer of virtuele machine via een netwerkverbinding konden starten en besturen.

Remco van Donk: ‘Inmiddels maken wij gebruik van de Managed Services van KNS Automatisering, waarbij zij onze laptops op afstand beheren. Zij beheren daarnaast de servers waar onze bedrijfsapplicaties op draaien en ze verzorgen onze telefonie. Toen wij een tweede vestiging in Utrecht hebben geopend, heeft KNS Automatisering ook daar de IT-omgeving opgebouwd.’

Ervaringen in de samenwerking

Remco van Donk: ‘Wij zijn onderdeel van een wereldwijd opererende organisatie, maar hebben lokaal geen eigen IT-medewerker. Voor mij is KNS Automatisering een solide en betrouwbare lokale IT-partner die ervoor zorgt dat we vrijwel nooit problemen met onze IT hebben. Ik kan wel zeggen dat we elkaar eigenlijk niet zo veel nodig hebben, en dat is juist het goede in de samenwerking.

Vanuit onze internationale organisatie worden een aantal IT-services verzorgd waar we op aan moeten sluiten. Dat is bijvoorbeeld onze wereldwijde Microsoft 365-tenant, het biedt geen toegevoegde waarde als we die lokaal zouden draaien. Ook het netwerk en de wifi worden vanuit de UK verzorgd. KNS Automatisering verzorgt dan wel weer de telefonie die als een dienst over het netwerk wordt geleverd en zo vullen ze onze interne IT-services perfect aan.

 

“We hebben elkaar eigenlijk niet zo veel nodig,
en dat is juist het goede in de samenwerking.”

 

Wanneer er een nieuwe medewerker in dienst komt dan zorgt KNS Automatisering dat die direct aan de slag kan met een digitale werkplek. Verder ondersteunen ze op afstand als er een keer iets niet werkt. In al die jaren is KNS Automatisering denk ik maar drie keer bij ons locatie geweest, waarvan twee keer voor een verhuizing. Zelfs zoiets als de installatie van een nieuwe printer regelen zij op afstand.

Wanneer we een case loggen dan reageren ze altijd snel, omdat ze snappen hoe belangrijk IT voor ons is. Wat daarbij heel prettig werkt is dat het grootste deel van het team ervaren mensen zijn met veel kennis, zodat - als het een keer gebeurt - ons probleem snel en effectief wordt opgelost.”

www.fcmtravel.com


Referenties

Klanten aan het woord