Hali Liften werkt efficiënter met de IT van KNS Automatisering
“Deze nieuwe en stabiele IT-omgeving stelt ons in staat om stap voor stap meer digitaal te gaan werken.”
John Meijer, hoofd boekhouding Hali Liften
Hali Liften is een 55 jaar jong, dynamisch Amsterdams bedrijf dat zich richt zich op het leveren, monteren en onderhouden van liften in de Randstad regio. Het bedrijf werkt in opdracht van particulieren, hotels, restaurants, VvE's en vastgoedbedrijven aan hun personen- en kleingoederenliften.
Verouderde IT en softwareproblemen
John Meijer, hoofd boekhouding: “Ik werk vanaf 2008 bij Hali Liften. Wij werkten met een verouderde IT-omgeving en de software die we gebruikten liep vaak vast. We waren er klaar mee dat we veel tijd kwijt waren aan softwareproblemen en gingen op zoek naar een betrouwbare partner. Want we hebben binnen ons bedrijf heel veel verstand van techniek als het om liften gaat, maar niet van IT.”
De keuze voor KNS Automatisering
John Meijer: “Een kennis heeft een paar mogelijke partijen voorgesteld waar we mee zijn gaan praten. KNS Automatisering zit hier letterlijk bij ons om de hoek en het eerste gesprek beviel goed. Ze zijn niet van de bla-bla, maar ze zijn echt op zoek naar wat wij met onze IT willen bereiken zodat zij daarvoor de juiste oplossing kunnen bieden.”
Modernisering van de IT
KNS Automatisering heeft een voorstel gedaan voor de modernisering van de IT-omgeving van Hali. Centraal daarin stond de applicatie ENK, die een groot deel van de bedrijfsvoering van Hali ondersteunt. In deze applicatie staan de liftinstallaties van alle klanten en worden bonnen gemaakt voor onderhoud en storingen. Ook de planning, de inkoop van materialen, de uren van de monteurs en de facturen worden in deze applicatie verwerkt.
Na goedkeuring van het voorstel heeft KNS een nieuwe server voor de ENK-applicatie geleverd en geïnstalleerd, waarna de applicatie is gemigreerd. De e-mailomgeving van Hali is gemigreerd naar Microsoft 365 en alle PC’s en iPads zijn vanuit de managed services-dienstverlening in beheer genomen.
De medewerkers van Hali moeten ook thuis kunnen werken. Voor de e-mail is dat geen probleem, omdat die in de cloud draait. Voor het programma ENK is nog geen cloudversie beschikbaar. Voor het gebruik daarvan heeft KNS Automatisering een beveiligde VPN-tunnel ingericht.
Meer digitaal en mobiel werken
John Meijer: “Deze nieuwe en stabiele IT-omgeving stelt ons in staat om stap voor stap meer digitaal te gaan werken. Wij namen tot nu toe eigenlijk nooit echt de tijd en ruimte om digitaal te gaan. Dat betekende dat we sommige dingen dubbel deden, of zelfs vijf keer opnieuw.
Een belangrijke stap voorwaarts is dat onze monteurs met iPads gaan werken in plaats van met de papieren bonnen. We zijn dat nu aan het testen met twee collega’s om de eventuele kinderziektes eruit te halen en te bekijken hoe we de technologie het beste in kunnen zetten. De komende tijd gaan ze er allemaal mee werken.
Het werken met de iPads biedt grote voordelen. Om te beginnen kunnen we veel efficiënter gaan werken, omdat de - niet altijd even goed leesbare - papieren bonnen niet meer gedigitaliseerd hoeven te worden. Er is hierdoor ook minder kans op fouten. En omdat ook de tijdsregistratie via de iPad wordt gedaan, kunnen we veel sneller en gemakkelijker onze facturen maken.”
De ervaringen met KNS Automatisering
John Meijer: “Onze IT draait nu stabiel en als er iets mis gaat dan worden we snel geholpen. Voorheen kwam er een melding op je scherm. Dan moest je iets updaten. Vervolgens liepen andere dingen weer vast, dat was heel irritant.
De samenwerking met KNS Automatisering is uitgegroeid tot iets fijns. Ze doen het hele beheer van onze hele IT-omgeving: als we een probleem hebben dan bellen we naar de supportdesk. Die nemen meteen het scherm over zodat ze kunnen bepalen wat het probleem is, en zijn vrijwel altijd in staat om ons direct te helpen. En mochten zij er niet uitkomen dan kunnen ze terugvallen op de collega die alles hier heeft aangelegd. Hoe dan ook, uiteindelijk wordt het opgelost.
Die support gaat verder dan de IT die zij geleverd hebben: als blijkt dat het probleem bij ENK ligt, dan bellen zij ENK namens ons. Ze denken met ons mee en laten ons niet zwemmen.
Ik merk soms wel dat ze het druk hebben, maar als we een probleem hebben dan vinden ze altijd een manier om dat snel op te lossen. En dat is belangrijk want Hali Liften is afhankelijk van IT, dat moet gewoon altijd draaien.”
Geleverde producten en diensten
-
Levering van een nieuwe server voor de ENK-applicatie
-
Levering van iPads voor de buitendienstmedewerkers
-
Implementatie en migratie van software, server, werkplekken en netwerk
-
Beheer vanuit de MSP-dienstverlening van de volledige omgeving met Windows en Apple-devices en het netwerk