Medewerker aan het woord: Roy Beldman

 

Medewerker aan het woord: Roy Beldman

Sinds september 2018 werkt Roy Beldman op de support-afdeling bij KNS Automatisering. We vroegen hem naar zijn ervaringen.

Hoe zag de afgelopen periode er voor jou uit?

“Ik heb de eerste zes maanden vooral binnen gewerkt en klanten via de telefoon en remote support tooling ondersteund. Sinds kort ga ik ook naar klanten toe voor het oplossen van storingen en bijvoorbeeld de implementatie van nieuwe servers of migratietrajecten.”

Wat is je daarbij opgevallen?

“Ik werkte hiervoor op de interne ICT-afdeling van een bedrijf. Het grote verschil is dat je daar in een omgeving werkt die je door en door kent. Hier werk je elke keer weer in een andere omgeving van een klant waar je heel snel moet zien te bepalen welke informatie je nodig hebt om een specifiek probleem op te lossen. Dat was dus best omschakelen! Toen ik hier kwam werken, wist ik dat ik nog heel veel bij moest leren. Maar op het moment dat je er dan werkt is het toch pittig. Ik ben nu op het punt dat ik gewoon lekker werk en zelfstandig dingen kan oppakken en afronden.”

Hoe is de samenwerking met je collega’s?

“Ik heb vanaf dag 1 heel veel ondersteuning gekregen vanuit de collega’s. Er is hier ook gewoon heel veel kennis aanwezig en die jongens werken hier al jaren. Dat is het mooie hier: je staat er nooit alleen voor. Je kan altijd bij je collega’s terecht, we gaan er dan samen voor zitten en samen lossen we het op.”

Waarom ben je bij KNS gaan werken?

“Toen ik mijn CV online zette kreeg ik direct heel veel standaard reacties van recruitment bureaus. Maar ik kreeg ook een leuke mail vanuit KNS met het voorstel om eens te komen praten. Ik heb voor KNS Automatisering gekozen omdat ik direct een goed gevoel bij het bedrijf en de collega’s had. Ik wilde ook bewust niet op een grote afdeling werken, zo’n call center waar je alleen maar tickets afhandelt. Ik wilde betrokken zijn bij klanten en de vrijheid hebben om dingen op te pakken en zelf te gaan doen. En dat heb ik bij KNS gevonden.”

Hoe bevalt het je hier?

“Het bevalt me heel goed. Ik ga weer met plezier naar mijn werk en voor iemand die dat heel lang niet heeft gehad, is dat heel fijn. Ik heb leuke collega’s en werk samen met leuke klanten. Inhoudelijk is het werk uitdagend en afwisselend. Het ene moment ben je een kleine storing aan een printer aan het oplossen, de andere keer duik je in een complexe migratie of implementatie. Je weet eigenlijk nooit wat de dag gaat brengen en dat vind ik leuk.”