Microsoft Office 365 ondersteuning

Beginnen met Office 365 of Microsoft 365 is vaak eenvoudig: u schaft een aantal licenties aan en kunt aan de slag. Maar in de praktijk zien we vaak dat organisaties zonder de juiste ondersteuning van hun Office 365-omgeving vastlopen. Bij Office 365 gaat het namelijk - ook als het in de cloud draait - om de juiste keuzes vooraf, en de juiste ondersteuning bij gebruik.

Office 365 ondersteuning bij de inrichting

Hoe haalt u echt het meeste uit Office 365? Dat begint bij de juiste inrichting van de Office 365-omgeving. Waar zit de kracht, en belangrijker: waar zitten de beperkingen in de software? Hoe gaat u om met vertrouwelijkheid en beveiliging? Zaken als de juiste rechtenstructuur, MFA (multifactor authenticatie) en conditional access kunnen helpen grote problemen te voorkomen.

De inrichting van de juiste mappenstructuur is ook essentieel om vanaf dag 1 effectief te kunnen werken, en informatie en documenten altijd gemakkelijk terug te kunnen vinden. Maar hoe doet u dat, bijvoorbeeld in OneDrive? We zien vaak dat mensen beginnen in OneDrive Personal te werken. Maar wanneer ze vervolgens deze informatie willen delen om samen te kunnen werken, dan kan dat niet. De juiste keuze vooraf bespaart mogelijk veel tijd.

Datzelfde geldt voor SharePoint. Wanneer mensen documenten zomaar ergens neerzetten dan raakt u al snel het overzicht kwijt. Een manier om dit beheersbaar te houden is de inrichting van groepen.

En hoe zit dat met de koppeling tussen SharePoint en Teams? Hoe kunt u dat integreren, waar overlapt het elkaar en waar juist niet?

Nog een belangrijk aandachtspunt is de back-up. Veel mensen denken dat in Microsoft 365 alles voor ze is geregeld. Door dit misverstand lopen ze onbewust een groot risico om bedrijfskritische gegevens te verliezen. Microsoft 365 biedt namelijk heel veel, maar geen uitgebreide back-up mogelijkheden.

“Microsoft 365 biedt heel veel, maar geen uitgebreide back-up mogelijkheden.”

Office 365 gebruikersondersteuning

Vanuit onze supportdesk ondersteunen we honderden Office 365 gebruikers. Een greep uit de vragen die regelmatig aan onze Office 365-specialisten worden gesteld:
- Hoe zorg ik ervoor dat ik rechten kan uitdelen op specifieke mappen?
- Hoe sync ik mappen uit SharePoint in mijn Verkenner?
- Hoe zorg ik dat bepaalde mappen alleen voor specifieke personen worden gesynchroniseerd?
- Hoe kan ik mijn wachtwoord (laten) resetten?
- Hoe kunnen wij optimaal samenwerken binnen Teams?
- Kan ik wisselen tussen 2 verschillende organisaties?
- Ik heb allemaal mappen in Teams, hoe krijg ik daar grip op?

Office 365 ondersteuning op maat

U kunt bij ons terecht voor al Office 365 supportvragen. Waar mogelijk lossen we dit op afstand op, en indien noodzakelijk komen we bij u op locatie. Alle ondersteuning is gericht op het voorkomen of zo snel mogelijk oplossen van problemen, en het ondersteunen van medewerkers bij het gebruik van Office 365.

Wat kunt u verwachten van onze Office 365 ondersteuning?

Wij kunnen u onder andere helpen bij:
- de inrichting van de ICT-processen rond Office 365;
- instellen van Office 365-applicaties zoals Teams en SharePoint, zodat medewerkers er op de juiste manier mee kunnen werken;
- inrichten en (optioneel) beheren van de juiste security voor alle devices;
- ondersteuning en support bij gebruikersvragen of storingen en problemen;
- updates beheren en doorvoeren.

Meer weten?

Van advies en implementatie tot support en beheer: KNS Automatisering is uw partner voor Office 365 ondersteuning. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie via telefoonnummer 020-40 80 971 of info@kns.nl.