“KNS Automatisering: een mooie combinatie van informeel en professioneel.”

 Jeroen van Diesen, Service Manager bij Riksja Travel.

Riksja Travel startte in 2000, aan het begin van het nieuwe millennium. Internet was definitief doorgebroken maar een internetreisbureau was nog een noviteit. Vandaag de dag werken ongeveer 250 mensen bij het bedrijf, waarvan ongeveer 100 in Nederland en de rest in Duitsland, Engeland en Australië. Riksja Travel is een van de weinige volledig online aanbieders van verre reizen. Het bedrijf biedt uitsluitend maatwerk en advies door reisspecialisten. Voor maximale efficiency en flexibiliteit wordt op de bestemmingen samengewerkt met lokale agenten.

De ICT omgeving van Riksja Travel De ICT van de landenvestigingen wordt deels centraal aangestuurd. De belangrijkste activiteiten zijn in Nederland geconsolideerd, waaronder diverse backoffice applicaties, de kantoorautomatisering, de Exchange server en de website.

Jeroen van Diesen is Service Manager ICT bij Riksja Travel. “Als internetreisbureau is bereikbaarheid voor ons essentieel. Voor ons zijn dus drie dingen heel belangrijk: het online hebben van onze website en de beschikbaarheid van telefoon en e-mail. Verder willen wij onze ICT meer centraal gaan aansturen, om door middel van standaardisatie verdere winst te kunnen behalen in betrouwbaarheid en efficiency.”

De samenwerking met KNS Automatisering Jeroen van Diesen: “We werken inmiddels een jaar of drie samen met KNS. Daarvoor werkten we met een andere partij, wat eigenlijk een volledig outsourced verhaal was geworden. Omdat we vonden dat we in die situatie te kwetsbaar waren, hebben we besloten voortaan binnen Riksja de regie over de IT te voeren en samen te werken met gespecialiseerde partners.

Wij hebben KNS gekozen voor onze kantoorautomatisering en hosting. Daarbij speelde het gevoel een hele grote rol. Een oud collega had in het verleden prettig zaken gedaan met KNS en we hebben ze uitgenodigd voor een gesprek. Wij zijn een informele, platte organisatie en de manier waarop KNS in de wereld staat sluit daar prima bij aan. We hadden meteen een persoonlijke klik en het idee: dit zijn goede jongens, daar gaan we het wel mee rooien.

Vervolgens zijn we samen met KNS gelijk gaan veranderen en vernieuwen. Op advies van KNS hebben we onze omgeving gevirtualiseerd en in nieuwe storage geïnvesteerd. Dat draait tot op de dag van vandaag probleemloos.”

Ervaringen met KNS Automatisering Jeroen van Diesen: “De overgang is redelijk naadloos verlopen. Natuurlijk waren er wat kleine dingetjes, maar het is nog soepeler gegaan dan ik had verwacht. Voor ons is het heel fijn dat we met zo’n flexibele organisatie als KNS kunnen werken. Als het bij ons spannend wordt, dan wordt het echt heel spannend: als de website plat ligt, ligt het hele bedrijf plat. Dan moet je kunnen rekenen op een betrouwbare partner die snel schakelt.

Verder zijn het hele leuke mensen om mee samen te werken. Wij hebben echt een hele goede match met ze, zowel persoonlijk als de manier waarop zij en wij werken. KNS kent natuurlijk afspraken en structuur net zoals wij. Maar we vinden het ook wel prettig om dat af en toe te kunnen laten vallen en daar gaan ze goed mee om. Wij zijn een vrij losse organisatie waar KNS heel goed bij past. Ze hebben een hele helder identiteit: dit kunnen we, we willen jou helpen om jouw doelen te bereiken. Een mooie combinatie van informeel en professioneel.”

 

Referenties

Klanten aan het woord