Managed Services update

 

Managed Services update en innovaties

Van 9 tot 11 mei organiseerde onze partner N-able de Empower conferentie voor MSP’s in Praag. Omdat wij als IT-dienstverlener altijd bij willen blijven met de nieuwste innovaties, hebben onze collega’s Floris Jan Galesloot en Roy Beldman hieraan deelgenomen.

Managed Services Provider

Als Managed Services Provider leveren wij aan onze klanten zowel werkplekken, servers, opslag en security als een beheerde dienstverlening. De werkzaamheden om het beheer te doen hebben wij zoveel mogelijk geautomatiseerd met geavanceerde tools en software om de hoeveelheid handmatig werk te minimaliseren.

Ons partnership met N-able

N-able is een van de partners waarvan wij de tools gebruiken om de omgeving van onze klanten te monitoren en beheren. Vanuit deze software kunnen we onder andere software (updates) installeren, zorgen dat mensen de juiste printers beschikbaar hebben en monitoren wij alle systemen die wij beheren. Hierdoor kunnen we heel efficiënt het beheer en de monitoring van grote hoeveelheden werkplekken en servers doen, waardoor we betere uptime en snellere response kunnen realiseren. Deze tool hebben we ook gekoppeld met ons ticket-systeem, waardoor er automatisch een ticket wordt aangemaakt als er een systeem van een klant aandacht nodig heeft.

Verdere verbetering van onze MSP-dienstverlening

Het event was georganiseerd voor MSP’s uit de hele EMEA-regio. Er waren heel veel sessies over nieuwe technologische ontwikkelingen en ‘best practices’. Wij hebben daarbij vooral gekeken naar ontwikkelingen die relevant voor ons zijn om de snelheid, efficiency en de kwaliteit van onze dienstverlening verder te optimaliseren.

Innovatie en standaardisatie

Een belangrijk uitgangspunt in de IT (en dus zeker ook voor ons als MSP) is dat je moet standaardiseren om te kunnen automatiseren. Maar niet alle klanten zijn hetzelfde, dus maatwerk moet mogelijk blijven - maar wij gebruiken wel voor alle klanten zoveel mogelijk dezelfde tools om ze te bedienen. Een van de interessante aankondigingen op Empower was dat er nog betere ondersteuning voor MacOS komt. Tot nu toe moesten we daar soms aparte tools voor gebruiken, maar binnenkort kunnen we ook klanten met een mix van Windows en Apple-machines vanuit dezelfde tool beheren.

Artificial Intelligence

Het zal geen verrassing zijn dat AI ook hier behoorlijk aanwezig was. Zo was er een paneldiscussie over de rol van AI voor Managed Services Providers. Hierin kwam een interessant voorbeeld voorbij over de automatisering van case management waarbij AI een ticket van een klant analyseert, een samenvatting in 10 woorden schrijft als onderwerp van de melding naar de supportdesk en ook een aantal denkrichtingen aangeeft om de oplossing te zoeken. Tot slot schrijft de AI-tool dan een bericht naar een bevestiging terug naar degene die het ticket heeft gelogd - en dat precies in de schrijfstijl van de organisatie. Uiteraard houden wij de ontwikkelingen rond AI en de toepasbaarheid daarvan voor KNS Automatisering goed in de gaten!

Meer weten

Wilt u meer weten over onze MSP-dienstverlening, neem dan contact met ons op.