Medewerker: Jochem Zwier

Jochem Zwier - werken bij KNS Automatisering
 

Medewerker aan het woord: Jochem Zwier

Sinds oktober 2020 werkt Jochem Zwier bij KNS Automatisering als supportdesk medewerker. We vroegen hem naar zijn keuze voor, en ervaringen bij KNS Automatisering.

Hoe ben je bij KNS Automatisering terecht gekomen?

Ik heb MBO ICT niveau 3 gedaan bij het Horizon college in Hoorn. Nadat ik geslaagd was ben ik gaan solliciteren bij een aantal bedrijven, waaronder KNS Automatisering. Al snel kreeg ik een uitnodiging voor een eerste gesprek en daarna is het snel gegaan.

Waarom heb je voor KNS Automatisering gekozen?

Ik was als jonge jongen net klaar met school en op zoek naar een baantje, dus ik was actief aan het solliciteren. Ik had ook een aantal andere opties, maar dat waren weer de grote bedrijven waar ik niet wilde werken. Daar ben je namelijk echt een nummertje. Dat voelde ik niet alleen door de manier waarop ze contact met je hebben, maar hoorde ik ook uit mijn eigen omgeving.

Mijn eerste sollicitatiegesprek was bij KNS op kantoor in Amsterdam. Ik kwam binnen en voelde direct de gezellige en persoonlijke sfeer: een babbeltje, ik kreeg een bak koffie in mijn handen geduwd. Het gesprek verliep goed en na een tweede gesprek kreeg ik een contract aangeboden.

Hoe zijn je ervaringen bij KNS Automatisering?

Ik heb hier niet alleen gezelligheid gevonden, maar kreeg ook heel snel de mogelijkheid om certificaten te behalen. Ik vind persoonlijke ontwikkeling belangrijk en dat geldt zeker in de IT: je moet je blijven ontwikkelen, anders ga je achterlopen. Ik werk nu als eerstelijns helpdeskmedewerker en heb veel contact met klanten. Daardoor leer ik ook in de praktijk nog veel bij, waardoor ik kan groeien in mijn vak en meer zelfvertrouwen krijg. Ik vond het inwerken in COVID-19 tijden trouwens best lastig omdat we in twee groepen werkten en niet altijd op kantoor waren. Gelukkig stonden de collega’s altijd klaar om me te helpen als dat nodig was.

Wat vind je leuk of minder leuk aan je werk?

Ik vind eigenlijk alles leuk. Het enige wat je merkt – en dat heeft niets met KNS te maken maar is kenmerkend voor de ICT – het is hollen of stilstaan. De ene dag krijg je maar een paar telefoontjes en de volgende dag kan je het werk bijna niet aan. Maar alles bij elkaar ben ik ontzettend blij dat ik bij KNS Automatisering terecht ben gekomen!