Bellen via ISDN stopt binnenkort

Op 1 januari 2016 heeft KPN de ISDN*-alarmeringsdienst Digi-Access Alarm beëindigd. Deze ontwikkeling komt niet geheel uit het niets. Deutsche Telecom is momenteel al actief bezig met het volledig uitfaseren van ISDN. En al heeft KPN nog geen officiële datum bekend gemaakt, de geruchten dat dit op 1 januari 2018 in Nederland ook zal starten worden steeds sterker.

Waarom nu al overstappen?

Waarom stoppen met iets dat voldoet aan de verwachtingen? Het antwoord is simpel; ISDN komt ten einde en door nu over te stappen heeft u alle tijd en rust om te migreren naar een nieuwe telecomomgeving. Maar er zijn meer pluspunten.

Belangrijke voordelen

1. Kostenbesparing:
Omdat ISDN een relatief dure dienst is zal de overstap in vele gevallen een aanzienlijke kostenbesparing opleveren.

2. Veel extra functionaliteiten:
Voip-telefonie heeft als grote voordeel dat bedrijven de beschikking krijgen over vele functionaliteiten zoals: wachtrijen, wachtmuziek, doorschakelingen, menu’s, voicemail, gespreksopname en veel meer. Daarnaast worden alle huidige telefoonnummers behouden en meegenomen naar de VOIP-centrale.

3. Klaar voor de toekomst:
Het grote voordeel van een VOIP-centrale is dat er op locatie geen centrale meer nodig is en hier dus ook niet in geïnvesteerd hoeft te worden. Verder beschikt de onderneming altijd over de nieuwste software omdat de centrale zijn updates krijgt.

4. Vast-mobiel integratie
Vast-mobiel integratie integreert uw mobiele toestel op netwerkniveau met uw (hosted) telefooncentrale. Het mobiele netwerk zorgt er automatisch voor dat elk gesprek via de telefooncentrale wordt afgehandeld. Daarmee is uw mobiele toestel een volwaardig onderdeel geworden van de telefooncentrale. U bent vast en mobiel op één enkel telefoonnummer bereikbaar en u heeft de keuze om via één vast nummer uit te bellen . Collega’s zijn te allen tijde op de hoogte van uw telefoonstatus (in gesprek of beschikbaar).

5. Totaalcommunicatie
Optimale communicatie, via telefoon, video of chat is essentieel bij een goede samenwerking. I AM Totaalcommunicatie is één platform om efficiënt te communiceren, waar u ook bent en hoe ú dat wilt. Met I AM kunt u vanuit één interface de beschikbaarheid van uw collega’s zien, chatten, bellen, vergaderen en samenwerken op élk apparaat. I AM werkt et uw bestaande vaste en mobiele nummers, geïntegreerd in uw telefooncentrale. I AM Totaalcommunicatie is beschikbaarheid, chat, desktop delen, bellen en video, op PC, tablet en smartphone.

Wilt u weten wat de alternatieven zijn voor uw bedrijf? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.