4G Bellen

Mobiel bellen
 

4G Bellen: bent u er klaar voor?

Vanaf maandag 15 april is het voor nieuwe mobiele aansluitingen mogelijk om te bellen over 4G. Dit betekent dat het gesprek razendsnel wordt opgezet, u belt met HD-geluidskwaliteit én u de snelle 4G internetverbinding behoudt tijdens het bellen.

Wat is 4G?

4G (afkorting van 4th generation) is de vierde generatie van mobiele-telecommunicatiestandaarden. De snelheid van 4G is ongekend hoog: tot 12,5 MB per seconde wanneer u bijvoorbeeld per auto of trein reist, en tot maar liefst 125 MB per seconde wanneer u wandelt of stilstaat.

4G bellen kost niets extra

Aan uw belkosten verandert niets. 4G bellen wordt betaald uit uw abonnement en ziet u dus ook zo terug op de factuur. Er worden geen datakosten voor in rekening gebracht.

Als er geen 4G dekking is

Als er op een bepaalde locatie geen 4G dekking is, dan belt uw telefoon automatisch via het 3G of 2G netwerk van KPN. Hier hoeft u niets voor te doen. Zodra er weer 4G dekking beschikbaar is, schakelt de telefoon automatisch over naar het 4G netwerk en kunt u weer 4G Bellen.

Voorwaarden

4G Bellen is voor u beschikbaar als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • U moet een geschikt toestel en software hebben (klik hier voor een overzicht)
  • U heeft een telefonie + data-abonnement
  • De optie 4G bellen moet aanstaan in uw toestel. Klanten met een Android toestel kunnen zonder extra handelingen direct via 4G Bellen. Klanten met een iOS-toestel moeten in het menu 4G Bellen aanzetten. (klik hier voor instructies)

Wanneer u gebruik maakt van één of meerdere van de volgende diensten kunt u helaas op dit moment nog niet 4G Bellen:

  • Vast-mobiel integratie
  • Internationale doorschakeling
  • Vast IP-adres

Naar verwachting komt eind 2019 4G Bellen in combinatie met Vast-mobiel integratie beschikbaar. 4G Bellen is op dit moment nog alleen in Nederland beschikbaar.

Meer weten?

Wilt u meer weten over 4G Bellen? Neem dan gerust contact met ons op!